DIAGNOSTYKA

Jeżeli niepokoją Państwa odgłosy wydobywające się ze skrzyni biegów,pojawiły się wycieki oleju, nie można wrzucić biegu lub istnieje inny problem z przekładnią manualną,zapraszamy na diagnozowanie usterki i wstępną wycenę.

Najczęstsze sygnały świadczące o nieprawidłowym działaniu skrzyni biegów:

  • objawem,który może doprowadzić do uszkodzenia skrzyni biegów jest długotrwały wyciek oleju np. z uszczelniaczy, półosi napędowych lub wałka sprzęgłowego, uszczelek obudowy lub korka spustu oleju
  • kolejnym niepokojącym sygnałem jest głośniejsza praca skrzyni biegów ( szumy ), która świadczyć może o zużytych łożyskach, uszkodzonych zębach danego biegu lub zużyciu mechanizmu różnicowego
  • powinniśmy również zwrócić uwagę na zgrzyty lub opór przy zmianie biegów, informują nas one o zużytych synchronizatorach, które odpowiedzialne są za wyrównanie obrotów wałka z kołem zębatym. Poszczególny bieg ma swój synchronizator, więc usterka ta występuje w przypadku wrzucania konkretnego biegu
  • wypadanie załączonego biegu podczas jazdy również powinno zwrócić naszą uwagę, ponieważ jest oznaką uszkodzenia koła zębatego lub wodzika „zatrzasku” odpowiadającego za zapięcie biegu